A kis herceg vizuális világáról

Közel egy éve kezdtem el a kis herceg sajátos világába belemerülni, miután Vranyecz Artúr közös munkára hívott. Ennek a készülő előadásnak minden aspektusa inspiráló volt. Mezitláb, szomjasan és játékos kedvvel mélyültem a történetbe. A történetbe amelyről elsősorban az egyszerűség, a tisztaság, a világra való őszinte rácsodálkozás jut eszünkbe. Akár első látásra egy bányató; jobb az éberség!

A kút, amit valahol a sivatag rejt.
Kihívás. Miként lehet a lelkiségét átmenteni az anyagba.
Hogyan lehet a technikai eszközök behatárolt sajátosságán keresztül a kis herceg jellegzetes gondolatiságát felmutatni.
A látvánnyal kapcsolatban első sorban abból indultunk ki, hogy a történetet klasszikus értelemben hűen szeretnénk színpadra állítani. Ez azt jelenti, hogy minden, ami a regényben felmerül, azt a maga igazságában igyekszünk is megjeleníteni. Ezzel együtt az előadás látványvilága igen sokrétű és összetett. A mai technikai feltételek lehetővé teszik, hogy a hagyományos színházi díszletek és jelmezek mellett egy különleges animáció-sorral egészíthessük ki a látványt ledfal felhasználásával, amelyhez a szereplők interaktívan viszonyulnak, és a jelmezek között is vannak például bábszerű megoldások.
Csillám András készítette az animációt, akinek jelenléte, tudása lehetővé tette mindazt a képi rendszert megalkotni, amit elképzeltünk.
Ezzel egy nagyon izgalmas és szokatlan lehetőség nyílt számunkra, hogy a legkülönfélébb hangulatokkal egy valóságos bolygóközi utazást idézhessünk meg. A képi világban megjelenő absztrakciók és asszociációs lehetőségek a gyermeki képzelőerő és játékosság bevonásával válnak teljessé, ezért arra törekedtünk, hogy nagyban nyitott vizualitást kínáljunk, amit a közönség érzelmileg és gondolatilag aktívan tudjon befogadni. Az animációban megjelenő tárgyakkal például a gyermekek hétköznap is találkoznak nap, mint nap: egy gombolyag madzagból, vagy egy egyszerű kartondobozból a legkülönbözőbb világokat teremtheti meg a játékos képzelet.  A gyermekek firkái, vagy az egyszerű hétköznapi rumli egy boldog játék után bosszantóan ismerősek lehetnek számunkra, de mosolyogva képedünk el a leleményességen, amit a gyermeki fantázia időnként produkál. Az előadás vízuális világa is erre a belső gazdagságra alapoz: Az előadást néző gyermekek alkotókedve fontos, a képzeletnek hatalmas ereje van! Picasso azt mondja: “Minden, amit el lehet képzelni, az valóságos.” 
Aki gazdag képzelettel nő fel, az valóságot épít.